Monday, February 27, 2012

TSU: MID TERM EXAM (Ispit pred prolecni raspust)

The Mid-Term Examination was held today, Monday, February 27, at the regular class/laboratory time and place. The exam lasted 35 minutes, with 1.0 minute extension. The exam covered all the class lectures and assigned reading re. ASME Y14.5M-1994 Std. since the week of January 23 and all classes through February 24. The review of sample problems on the board were exercised to help students prepare for the exam by showing them the format that the exam will have and giving them an idea of the kind of problem solving questions they might encounter on the exam.

This was the first midterm exam given to Monday afternoon class meeting (10 students) to be followed by next Friday, Mar. 2 for my morning class meeting (11 students). The following week (3/5-11) is Easter-Break, and we’re all looking forward to it.
--------
Na mom predmetu sa laboratorijskim vezbama ima 21 upisanih studenata (trece i cetvrte godine studija) Masinskog Fakulteta pri TSU. Obzirom na broj studenata, oni su podeljeni u dve grupe (10 & 11). Jedna grupa pohadja predavanje ponedeljnikom po podne (bez prekida 3 sata), a druga petkom pre podne (bez prekida 3 sata).

Laboratorijske aktivnosti se obicno sastoje od jednog casa teoretske nastave a ostatak se provede na dizajnu, programiranju ili izradi projekta po ustaljenim industrijskim standardima. Procesna tehnologija nam je na adekvatnom stepenu opremljenosti, mada budzetska ogranicenja (tipicno po visokoskolskim ustanovama i ovde medju nama) predstavlja izazov za nas u nastavnom kadru kako parirati trendu industriji, tj. poslovnom svetu.

Za manje upucene, kod nas ovde se vecina (95%+) provere znanja svodi na pismenim ispitima, a ocenjuje na osnovu procentualnog prolaza kao sto je, u nacelu; A=90+%, B=80-89%, C=70-79%, D=60-69%, F=50%! Od ovog moze biti neko odstupanje, obicno od +5%, tako sto se trazi za; A=95%, B=85-94%, i t.d.

Takodje na kraju semsetra, studenti ANONIMNO ocenjuju svakog jednog od nas na electronskom citacu iz tri oblasti: (1) Poznavanje gradiva, (2) Efektivnost predavanja, i (3) Dostupnost i spremnost u individualnim konsultacijama. Za svaku nepovoljnu ocenu povlaci razgovor sa sefom nastavnog programa, za ozbiljnije primedbe i sa dekanom i posle tri uzastopne lose ocene, povlaci disciplinski ukor, a moguca i suspenzija (posebno za nas koji radimo honorarno)!

Dok sam radio kao dekan (5 godina) na JSCC college, imao sam u tom zaduzenju jedan slucaj da ukorim redovnog profesora pred iskljucenje, i mogu vam reci da to nije ni najmanje prijatni deo administrativnog posla, ali, po onoj nasoj narodnoj; - kad i nad Popom ima Popa, nije ni ne izvodljivo.:(

Par slika sa danasnjeg testiranja:




3 comments:

  1. Doba stvar je sto u USA postoji ta povratna veza
    ( feedback) u ocenjivanju necijeg rada , kvalitetu proizvoda ( elektronskih uredjaja , knjiga ,.....) sto je jos nepoznanica za nase ljude u Srbiji.
    Na taj nacin je i " popa " odgovoran nizim od sebe i mora da pazi na odredjene standarde u poslovanju jer ce Business stati sa profitom ili umanjiti.
    Tako je to u sredjenim zemljama gde ne moze svako da radi sta hoce i dokle hoce . Nadajmo se da ce se nasi ljudi u Srbiji dozvati pameti i kopirati sve sto je dobro od drugih tj od onih koje trenutno smatraju neprijateljima .

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Za redovne profesore na Community Colleges and Universities bilo je, dok sam radio puno radno vreme, da se svaki predmet ANONIMNO ocenjuje od studenata svake dve godine, ali se nikad ne zna koji ce predmet biti ocenjivan jer pun fond radnih casova je, generalno, baziran na 5 predmeta + laboratorijske vezbe.

    To je ovde ustaljena praksa, kao i da svaki student ima pravo da trazi na uvid njegov/njen progres tokom semestra zapisan u profesorevom logu (dnevniku pohadjanja nastave kao i polozenih ispita).

    ReplyDelete